سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته هایی برای ضربه گیر فنر

ضربه گیر چقدر از فنر را باید پوشش دهد

هنگامیکه جذب کننده های ارتعاش به سمت بالا و پایین حرکت می کنند، ضربه گیرهای کمک فنر فشره یا کشیده می شوند. در این لحظه، ممکن است فاصله ای بین شیار و ضربه گیر بوجود آید.

ضربه گیر فنر 3

این امر باعث می شود که ضربه گیر به طور کامل به فنر نچسبد. در برخی موارد ضربه گیر به طور کامل فنر را پوشش می دهد، اما همیشه اینطور نیست. با این حال، اگر ضربه گیر حداقل 3/2 از فنر را پوشش دهد، انتظار می رود که تاثیر کامل خود را به عنوان ضربه گیر اعمال کند.

از نمایندگی فروش بخواهید که ضربه گیر فنر را نصب کند

یک جذب کننده ارتعاش الکترونیکی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بدنه به صورت خودکار یا دستی از طریق فشار هیدرولیکی وابسته به شتاب وسیله نقلیه و تاثیر آن بر بدنه خودرو است.

اگر پس از بالا بردن وسیله نقلیه و نصب ضربه گیر فنر، کمک فنرهای خودرو باز هم انعطاف پذیری کافی را نداشته باشند، پس از جدا کردن کامل چرخ ها، باید ضربه گیرها را نصب کنید.

بنابراین، توصیه می کنیم از یک بالابر بزرگ در تعمیرگاه خود به جای یک جک کوچک استفاده کنید. ضربه گیر باید بر روی فنر جذب کننده ارتعاش نصب شود، تا اینکه وزن بیش از حد بر روی جذب کننده ارتعاش هیدرولیکی وارد نشود.

در بعضی موارد، هنگامی که جذب کننده ارتعاش هیدرولیکی یک فشار هیدرولیک معمولی را دریافت می کند، می تواند توام با یک اثر تشدید کوچک باشد، که به شرایط رانندگی آسیبی نمی رساند.

ضربه گیر فنر که می تواند در کنار جذب کننده ارتعاش تنظیم شده بکار رود، تاثیری مشابه با جذب کننده ارتعاش الکترونیکی دارد.

با این حال، در برخی موارد، راننده مجاز است که تنظیمات آن را انجام دهد، بنابراین توصیه می شود راننده تنظیمات مربوط به جذب کننده ارتعاش را پس از نصب ضربه گیر انجام دهد.

نکاتی که برای کمک فنرهای کوتاه باید به هنگام نصب ضربه گیر مد نظر داشته باشید

استفاده از کمک فنرهای کوتاه به عنوان یکی از روش های اسپورت کردن خودرو شناخته می شود. این کار مقاومت در برابر هوا را هنگام رانندگی با سرعت بالا، با پایین آوردن بدنه خودرو کاهش می دهد.

حتی اگر ضربه گیرها نیز نصب شده باشند، ارتفاع بدنه خودرو افزایش قابل توجهی نخواهد داشت. افزایش ارتفاع خودرو پس از نصب نشان می دهد که ضربه گیر کمک فنر در تلاش است تا ضعف کمک فنر در جذب ارتعاش را جبران کند.

اگر ضربه گیر به درستی مطابق با فنر نصب شده باشد، باعث افزایش ارتفاع خودرو به طور قابل توجهی نخواهد شد، که در نتیجه منجر به نصب ایمن و استفاده موثر از ضربه گیر کمک فنر می شود.

نصب ضربه گیر بر روی خودرویی که به تازگی کمک فنرهای خود را تعویض کرده

فارغ از اینکه خودرو کمک فنرهای خود را تعویض کرده است یا نه، ضربه گیر می تواند بر روی هر خودرویی که دارای فنرهای جذب ارتعاش است نصب شود.

اگر وسیله نقلیه ای دارای کمک فنرهای اورجینال باشد، توصیه می شود از ضربه گیری استفاده کنید که با آن مطابقت داشته باشد.

اگر وسیله نقلیه دارای کمک فنرهای معمولی تنظیم شده باشد، وسیله نقلیه را بر روی یک سطح مسطح پارک کنید و فاصله بین فنرهای جذب کننده ارتعاش را اندازه گیری کنید چرا که ضربه گیر ها در این محل باید نصب شوند.

این اندازه گیری را با استفاده از خط کش معمولی یا خط کش مخصوص اندازه گیری ضربه گیر انجام دهید. سپس، نوع ضربه گیر فنر مناسب را پیدا کرده و در این محل نصب کنید.

برخی از فنرهای تنظیم شده دارای فواصل مختلفی بین مارپیچ های خود هستند. در چنین مواردی، لطفا در ابتدا محل دقیق نصب را بررسی کرده و سایز آن را اندازه گیری کنید.


» نظر

سیستم کروزکنترل در اتومبیل چگونه کار می کند

تصور کنید که آماده رفتن به یک سفر جاده ای هیجان انگیز طولانی به همراه عزیزان خود هستید که همیشه رویای آن را در سر داشته اید.سپس…. ناگهان متوجه می شوید که شما تنها کسی هستید که باید در تمام طول مسیر رانندگی کند.
یک سفر طولانی، 1000 کیلومتری، در پیش روی شما قرار دارد. حتی فکر رانندگی مداوم برای 4 تا 5 ساعت قبل از اینکه حتی پشت فرمان قرار بگیرید، شما را خسته می کند.
خوشبختانه، این زمانی است که سیستم کروز کنترل به کمک شما می آید. کروز کنترل یک قابلیت ارزشمند در ماشین های مدرن است. بدون آن، سفرهای طولانی مدت، حداقل برای راننده، بسیار خسته کننده خواهد بود.
استفاده از سیستم کروز کنترل بر روی اتومبیل های آمریکایی در مقایسه با مدل های اروپایی و آسیایی رایج تر است، زیرا جاده ها در آمریکا عموما بزرگتر و مستقیم تر هستند و فواصل بین شهرها نیز بسیار زیاد است.

کروز کنترل چیست؟

هدف سیستم کروز کنترل، حفظ دقیق سرعت تنظیم شده توسط راننده بدون دخالت خارجی، از طریق کنترل پدال گاز شتاب دهنده است.

اولین مدل های کروز کنترل در حقیقت حتی قبل از اختراع خودرو نیز استفاده می شد. جیمز وات، مخترع و مهندس مکانیک، در اوایل قرن هفدهم، روشی را ارائه کرد که به موتورهای بخار اجازه می داد سرعت ثابتی را در سراشیبی و سربالایی حفظ کنند. سیستم کروز کنترل فابریک با تعریف امروزی، در اواخر دهه 1940 معرفی شد، زمانی که ایده استفاده از یک دستگاه کنترل الکتریکی که می توانست سرعت در جاده ها را کنترل کند و فشار روی پدال گاز را متناسب با آن تنظیم کند، مطرح شد.

نحوه کارکرد  سیستم کروز کنترل

 

How-cruise-control-system-works

سیستم کروز کنترل سرعت ماشین شما را همانطور که شما انجام می دهید ، با تنظیم موقعیت دریچه گاز (شتاب دهنده) کنترل می کند.

با این تفاوت که کروز کنترل دریچه گاز (شتاب دهنده) را با یک کابل متصل به یک محرک، به جای فشار دادن پدال، کنترل می کند.

سوپاپ دریچه گاز، قدرت و سرعت موتور را با محدود کردن مقدار هوای ورودی به آن (از آنجا که احتراق درون موتور صورت می گیرد) کنترل می کند.

این سیستم معمولا بر روی فرمان یا شاسی برف پاک کن شیشه جلو یا شاسی بوق خودرو قرار می گیرند.

شاسی SET / ACCEL سرعت ماشین را تنظیم می کند. یک بار فشردن آن، سرعت را 1 مایل در ساعت، دوبار، 2 مایل در ساعت و به همین ترتیب افزایش می دهد. ضربه زدن به این شاسی در جهت مخالف، سرعت وسیله نقلیه را کاهش می دهد. به عنوان یک ویژگی ایمنی ، سیستم کروز کنترل به محض این که شما پدال ترمز را فشار دهید ، غیرفعال می شود.

راننده می تواند سیستم کروز کنترل را با سوئیچ های کروز تنظیم کند که معمولا شامل ON، OFF، RESUME، SET / ACCEL و COAST می باشد.

اما با توجه به روند رو به رشد تعداد اتومبیل های موجود در جاده ها، استفاده از سیستم های معمولی کروز کنترل، در حال منسوخ شدن است.

سیستم کروز کنترل انطباقی به سرعت محبوبیت پیدا کرده است و دلیل خوبی نیز دارد!

کروز کنترل انطباقی گام بزرگ بعدی در زمینه مدیریت خودکار سرعت در خودروهای جدید است.

این یک فرم هوشمندانه از سیستم کروز کنترل است که سرعت خودرو را به طور خودکار متناسب با ماشین جلویی افزایش یا کاهش می دهد تا با آن هماهنگ باشد.

سیستم کروز کنترل انطباقی چگونه کار می کند؟

 

How-cruise-control-system-works

راننده حداکثر سرعت را مشابه با سیستم کروز کنترل معمولی تنظیم می کند. یک سنسور رادار که در جلوی ماشین قرار دارد، ترافیک پیش روی خودرو را زیر نظر می گیرد و بر روی نزدیک ترین خودرو قفل می شود.

سپس این سنسور سرعت ماشین شما را به گونه ای کنترل می کند که همیشه 2 الی 3 ثانیه از خودروی جلویی فاصله داشته باشید.

با استفاده از داده های ورودی از سنسورهای رادار، بخش رایانه ای خودرو فاصله از خودروی جلویی را حساب کرده و سرعت را متناسب با آن تنظیم می کند.

اگر در حین پوشش سنسور در یک زمان چند وسیله نقلیه وجود داشته باشد، سیستم به طور خودکار خودرویی را انتخاب می کند که شما باید دنبال کنید.

به عنوان مثال، اگر شما در حال نزدیک شدن به یک وسیله نقلیه با سرعت پایین باشید یا اگر یک وسیله نقلیه ناگهان در مسیر شما قرار گیرد، سیستم کروز کنترل انطباقی با استفاده از کنترل های اصلاحی در موتور و در صورت لزوم در سیستم ترمز، باعث کاهش سرعت خودروی شما می شود.

How-cruise-control-system-works

سیستم کروز کنترل انطباقی ACC به لحاظ ایمنی بسیار هوشیار است. اگر شما بیش از حد نزدیک به خودروی جلویی در حال رانندگی باشید، در دو مرحله به شما هشدار می دهد.

اول، از طریق سیگنال های بصری و صوتی، و سپس با یک ترمز ناگهانی هشداردهنده. در صورت لزوم، سیستم به طور خودکار ماشین شما را به طور کامل متوقف می کند.

بعضی از آنها از یک لیزر استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر مجهز به یک سیستم نوری مبتنی بر دوربین های Stereoscopic می باشند.

تکنولوژی کروز کنترل هوشمند ( ACC ) در هر زمان از روز یا شب کارآیی دارد، اما توانایی های آن در شرایط شدید، مانند بارش شدید باران، مه و یا برف کمی با مشکل مواجه می شود.

کاربردهای ACC در آینده

 

شرکت گوگل خودروی با راننده خودکار خود را چند سال پیش تولید کرد، که به طور کامل به تکنولوژی کروز کنترل متکی است.

این خودرو دارای هشت سنسور است. مهمترین آنها سنسورهای چرخشی در سقف خودرو است . دوربینی که با استفاده از 32 یا 64 لیزر فاصله تا اشیاء را به منظور ایجاد نقشه 3 بعدی در محدوده 200 متری اندازه گیری می کند و ماشین را قادر می سازد خطرات بالقوه در پیرامون خود را شناسایی کند.

How-cruise-control-system-works

این خودرو همچنین دارای مجموعه ای از دوربین های دیگر در قالب دوربین های استاندارد است که از طریق شیشه جلو به بیرون نگاه می کنند.

این دوربین ها نیز به شناسایی خطرات موجود در نزدیکی خودرو، مانند افراد پیاده، دوچرخه سواران و دیگر رانندگان و همچنین نشانه های جاده ای و تشخیص چراغ های راهنمایی، می پردازند.

رادارهای به کار رفته در سپر، که در حال حاضر در سیستم های کروز کنترل استفاده می شوند، وسایل نقلیه موجود در جلو یا پشت ماشین را تحت نظر قرار می دهند.

در قسمت بیرونی خودرو یک آنتن هوایی در عقب نصب شده است که اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره های GPS دریافت می کند و یک سنسور اولتراسونیک در یکی از چرخ های عقب به کار رفته که حرکت های خودرو تحت نظر دارد.

فضای داخلی خودرو دارای ارتفاع سنج، ژیروسکوپ و یک تاچومتر برای اندازه گیری دقیق تر موقعیت خودرو است.

داده های خروجی از تمام این سنسورها با هم ترکیب می شوند و اطلاعات دقیقی مربوط به محل خودرو را در اختیار راننده قرار می دهند، در نتیجه ایمنی کافی برای سرنشینان فراهم می شود.

پس از آزمایشات دقیق، گوگل اعلام کرد که اتومبیل های با راننده خودکار آنها بیش از 700،000 مایل (1?12 میلیون کیلومتر) را بدون ثبت حادثه ای (به جز یک برخورد از عقب که راننده خودروی دیگر مقصر شناخته شده است) پیموده است.

این یک آمار فوق العاده است، با توجه به اینکه بسیاری از حوادث رانندگی امروزه به دلیل خطای انسانی رخ می دهد.

استفاده از سیستم کروز کنترل به زودی در تمام خودروهای آینده اجباری خواهد شد. بنابراین، اگر در آینده راننده ای را دیدید که پشت فرمان خوابیده است، نگران نشوید…. سیستم کروز کنترل مراقب همه چیز است!


» نظر