سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه کیلس و استفاده آن برای خودروها

کیلس سیستمی است که به وسیله آن می‌توان بدون استفاده از کلید مکانیکی سنتی، یک قفل را باز کرد و یا علاوه بر باز کردن قفل، خودرو را روشن کرد. شما نیازی نیست برای وارد شدن به خودرو کلیدهای خود را از جیب خارج کنید و یا بر روی کنترل از راه دور دکمه‌ای را فشار دهید. این سیستم طوری طراحی شده است که تنها با نزدیک شدن به خودرو، فعال شده و اقدامات بعدی را به صورت اتوماتیک انجام خواهد داد.

keyless history and its use for cars

این سیستم زمانی که به خودرو نزدیک می‌شوید؛ سیگنال‌های ارسالی از ریموت کنترل را دریافت کرده و قفل درب‌های اتومبیل را باز می‌کند و سیستم برق خودرو را فعال کرده تا زمانی که راننده دکمه روشن و خاموش بر روی داشبورد را فشار می‌دهد، خودرو روشن شود. بنا به مدل و طراحی این سیستم، بر روی ریموت کنترل سیستم کیلس استارتر فابریک دکمه‌هایی هم وجود دارند که به وسیله آن می‌توانید از راه دور خودرو را روشن کرده و یا درب صندوق عقب را باز کنید.

 

تولید اولین کیلس

اولین نمونه‌های کیلس در سال 1980 در خودروهای مرکوری، فورد، کنتینانتال و لینکول مورد استفاده قرار گرفت و کمپانی فورد نام این سیستم را ورود بدون کلید یا کیلس نامید. در ابتدا این سیستم‌ها دارای یک صفحه کلید بودند که بر روی دستگیره درب راننده قرار داشت و دارای پنج دکمه بود. راننده با وارد کردن کد مخصوص می‌توانست وارد خودرو شود و بعد از آن باید کد دیگری را وارد کند تا موتور روشن شده و درب‌های دیگر باز شود.

در سال 1984 کمپانی نیسان این تکنولوژی را در خودروهای خود استفاده کرد و این سیستم توانایی باز کردن شیشه‌های پنجره‌ها را هم داشت و می‌توانست از راه دور درب‌های راننده و سرنشین کناری را هم باز کند. این سیستم در سال‌های بعد پیشرفت کرد و رنو با استفاده از یک ریموت کنترل دستی این سیستم را ارتقا داد؛ و از آن در ایلات متحده در بسیاری از وسایل نقلیه استفاده شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

سیستم کیلس استارتر بعد از آن پیشرفت‌های زیادی کرد و به امکانات مختلف برای امنیت بیشتر مجهز شد. در مدل‌های اولیه فقط از یک سیگنال برای ارتباط استفاده می‌شد؛ و بعد از دریافت سیگنال توسط خودرو، درب‌ها باز شده و اتومبیل آماده استارت زدن می‌گردید. این سیستم اولیه معایبی هم داشت که باعث شد کمپانی‌های خودروسازی اقدام به تولید نمونه‌های پیشرفته‌تر این آپشن نمایند. مدل‌های جدید از یک سیگنال تائید استفاده می‌کنند؛ و بعد از این که خودرو سیگنال اولیه را از ریموت کنترل دریافت می‌کند یک سیگنال به سمت ریموت می‌فرستد تا صحت عملیات باز شدن درب‌ها تائید شود و بعد از آن درب‌ها باز می‌شوند.

keyless system

برخی از شرکت‌های خودرو سازی این آپشن را بیشتر سفارشی سازی نمودند؛ و برای هر بار باز شدن درب یک سیگنال متفاوت ایجاد می‌شود. طرز کار این سیستم به این صورت است که بعد از این که درب‌های خودرو باز شد، یک سیگنال جدید به فرستنده ارسال می‌شود که برای دفعه بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این کار در هر بار سیگنال فعال متفاوت خواهد بود و امکان سوء استفاده از آن به حداقل خواهد رسید.

 

اسمارت آپشن ارائه‌دهنده سیستم کیلس فابریک

شما می‌توانید بهترین آپشن‌های خودرو را از اسمارت آپشن تهیه کنید. سیستم کیلس استارتر خودرو ارائه شده توسط اسمارت آپشن از انواع باکیفیت و جدید بوده که با نصب آن ایمنی خودرو بالا خواهد رفت. ایمنی سیستم کیلس استارتر از دزدگیرهای معمولی بالاتر است و به راحتی نمی‌توان درب‌های اتومبیلی که بر روی آن، این سیستم نصب شده را باز کرد. علاوه بر مرغوب بودن آپشن ارائه شده، طریقه نصب صحیح به عملکرد بدون عیب کمک زیادی خواهد کرد و این کار به وسیله افراد حرفه‌ای اسمارت آپشن به بهترین نحو انجام خواهد شد.


» نظر