سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت نصب ضربه گیر بر روی انواع فنر

فنرها اساسا برای فشرده‌سازی هستند که در هنگام نصب بر روی خودرو به ثبات و پایداری خودرو کمک کرده و در هنگام عبور خودرو از جاده های پر دست انداز ضربات ناشی از جاده را کاهش داده تا سرنشینان احساس راحتی بیشتری داشته باشند. اصولا فنرها تمایل به کاهش ارتفاع و ایجاد ثبات دارند.

anti shock Installation difference

غالبا دو نوع فنر بر روی خودروها در کارخانه نصب می شوند. یکی از این نوع فنرها، حلقه های فنر از بالا به پایین دارای فواصل یکسانی می باشند. نوع دیگر از فنر دارای فواصل حلقه یکسان نمی باشد و در قسمت میانی آن حلقه ها فاصله بیشتری نسبت به دیگر جاها دارند. انواع مختلفی از فنر بر روی خودروها نصب می شود که وظیفه اصلی تمامی آنها کاهش تنش های جاده که به ماشین وارد می شود، است.

برای نصب ضربه گیر کمک فنر ، زمانی که خودرو در یک سطح صاف و مسطح قرار دارد با اندازه گیری فاصله میان حلقه های فنر سایز مناسب ضربه گیری که باید بر روی آن نصب شود محاسبه شده و بر روی فنر نصب خواهد شد.

در فنرهایی که فواصل یکسان هستند اندازه گیری بر روی یکی از حلقه های وسط انجام شده و ضربه گیر بر روی آن نصب شده و بوسیله بست ثابت می شود. از طرف دیگر فنرهایی هستند که دارای فاصله متفاوت می باشند. برای نصب ضربه گیر بر روی این نوع فنرها باید فاصله میانی ترین و بزرگ ترین حلقه فنر را در نظر بگیرید و از روی آن اندازه مناسب را برای ضربه گیر انتخاب کنید.

تفاوت نصب ضربه گیر بر روی انواع فنر

مزایای نصب ضربه گیر

از مزایای نصب ضربه گیر بر روی انواع خودرو می توان از کم نشدن ارتفاع خودرو در زمانی که تمام سرنشینان سوار هستند نام برد. زمانی که خودرو وزن زیادی را حمل می کند، ارتفاع آن کم شده و این مورد در زمانی که با سرعت بالا مشغول رانندگی هستید تأثیر زیادی بر روی کنترل وسیله نقلیه خواهد داشت.

با نصب ضربه گیر در این مواقع خودرو کنترل و پایداری بهتری خواهد داشت. یکی دیگر از فواید نصب ضربه گیر زمان عبور از جاده های ناهموار و پر دست انداز مشخص خواهد شد. این ضربه گیرها از مواد پلی اورتان ساخته شده اند و ارتعاشات چرخ ها را جذب کرده و رانندگی نرم تری را در هنگام عبور از این جاده ها تجربه خواهید کرد.

نکاتی را هم در زمان نصب باید در نظر گیرید تا ضربه گیر بهترین عملکرد را داشته باشد. همیشه سایز مناسب ضربه گیر را بر روی خودرو خود نصب کنید. زمان اندازه گیری ضربه گیر به هیچ عنوان از جک استفاده نکنید، با این کار فاصله حلقه های فنر از هم بیشتر شده و شما نمی توانید اندازه درست را برای خودرو خود خریداری کنید. در صورتی که از ضربه گیر بزرگ تر استفاده کنید ارتفاع خودرو بیشتر شده و خیلی زود خراب شده و کارآیی لازم را نخواهد داشت. در هنگام نصب، دقت کنید ضربه گیر بطور کامل سر جای خود قرار گرفته باشد.

بطور کلی در عملکرد ضربه گیر، چه در فنرهایی که فاصله حلقه های آنها یکسان است و یا فنرهایی که دارای شکل های مختلف حلقه می باشند تفاوتی نیست. با نصب ضربه گیر عملکرد سیستم تعلیق بهبود پیدا کرده و دوام و طول عمر فنر و کمک فنر افزایش پیدا خواهد کرد. هرچند اگر از ضربه گیر مناسب استفاده کرده باشیم همیشه سر جای خود باقی خواهد ماند ولی می توان آنها را بوسیله بست به میله های فنر ثابت کرد تا در زمانی که زیر ماشین جک می زنیم آنها از سر جای خود حرکت نکنند. این ضربه گیرها دارای عمر طولانی بوده و خراب نخواهند شد.


» نظر