سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیفیت صدا در اتومبیل را با بلندگوها و فایلهای صوتی باکیفیت بالا

یک اتومبیل می‌تواند مکانی عالی برای لذت بردن از موسیقی باشد؛ اما در بسیاری از مواقع، کیفیت صدا در اتومبیل تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. برخی از افراد سیستم‌های صوتی پیشرفته را برای اتومبیل‌های خود نصب می‌کنند؛ سپس اشتباهاتی را در هنگام نصب مرتکب می‌شوند که مانع از رسیدن به پتانسیل کامل سیستم صوتی می‌شود.

بهترین سیستم‌های صوتی اتومبیل به نصب مناسب و کمی دانش فنی متکی هستند. در این مقاله، چند نکته در مورد چگونگی بهبود صدا در اتومبیل، با نکاتی در مورد سیستم‌های دی وی دی فابریک کارخانه و یا نصب سیستم‌های پیشرفته‌تر ارائه شده است. می‌توانید نکاتی را در نظر بگیرید تا صدای بهتری را تجربه کنید؛ و خواهید دید که حتی ساده‌ترین نکات در نصب و استفاده از سیستم صوتی اتومبیل شما می‌تواند نتایج قابل توجهی را به بار آورد.

تعویض بلندگوها برای برای بالا بردن کیفیت صدا در اتومبیل

در بیشتر موارد، بلندگوها آخرین موردی هستند که یک سازنده، هنگام طراحی و ساخت اتومبیل در مورد آن فکر می‌کند. سیستم‌های صوتی کارخانه طی چند سال گذشته بهتر شده‌اند؛ اما بسیاری از سیستم‌های فابریک، هنوز از بلندگوهای نسبتا ارزان قیمت، با کیفیت صدای بسیار پایین استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با نصب یک مجموعه بلندگو، تفاوت زیادی در کیفیت صدای سیستم خود ایجاد کنید. در این شرایط باس‌های قوی‌تر و وضوح کلی بیشتری را خواهید شنید؛ و به احتمال زیاد، جزئیاتی را می شنوید که قبلا در آهنگ‌هایی که سال‌ها گوش می‌کردید، نشنیده‌اید. بلندگوهای باکیفیت، حداکثر وضوح صدا را به شما ارائه می‌دهند؛ بنابراین آنها اولین قدم برای بالا بردن کیفیت صدا در اتومبیل هستند. البته اگر می‌خواهید سیستم صوتی را هم تعویض کنید؛ قدرت بلندگوها را متناسب با سیستم صوتی در نظر بگیرید.

فایل‌های صوتی باکیفیتی را برای پخش انتخاب کنید

بله، در صورت استفاده از فشرده‌سازی بالاتر برای فایل‌های صوتی، می‌توانید فایل‌های موسیقی بیشتری را در ابزارهای ذخیره‌سازی خود ذخیره کنید. در زمان ذخیره فایل‌ها در گوشی و یا پخش‌کننده موسیقی قابل حمل، این حالت خوب به نظر می‌رسد. اما در هنگام فشرده‌سازی بالای موسیقی، برخی از اطلاعات با فرکانس بالا و پایین، به همراه برخی از جزئیات که باعث بالا رفتن کیفیت موسیقی می‌شود، از دست می‌رود. در سیستم‌های صوتی باکیفیت خودرو، واقعا می‌توانید حس کنید که چیزی از دست رفته است.

هنگام انتخاب و فشرده‌سازی فایل‌های صوتی خودرو، از فایل‌های صوتی باکیفیت استفاده کنید و در صورت فشرده‌سازی، بالاترین کیفیت را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از iPod، تلفن هوشمند یا پخش‌کننده MP3 در سیستم صوتی اتومبیل خود استفاده کنید؛ سعی کنید تا حد ممکن موزیک‌های باکیفیتی را ذخیره کنید.

از مبدل دیجیتال به آنالوگ سیستم پخش صوت اتومبیل استفاده کنید

مبدل دیجیتال به آنالوگ، وظیفه تبدیل اطلاعات دیجیتال صفر و یک به سیگنال‌های موسیقی آنالوگ را بر عهده دارد. در بیشتر موارد، پخش‌کننده موسیقی احتمالا تلفن هوشمند شما است. مبدل داخلی دیجیتال به آنالوگ این وسایل، معمولا برای گوش دادن با هدفون مناسب هستند؛ اما همان سطح عملکردی را که شما می‌توانید از مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ سیستم صوتی پیشرفته‌تر که در بسیاری از سیستم‌های صوتی اتومبیل‌های امروزی به دست آورید، ارائه نمی‌دهند.

اگر می‌توانید iPod یا تلفن خود را از طریق کابل USB به سیستم صوتی خودرو متصل کنید؛ می‌توانید مبدل دیجیتال به آنالوگ دستگاه خود را دور بزنید. زمانی که تلفن و یا دستگاه پخش فایل‌های صوتی خود را از طریق کابل USB به سیستم صوتی خودرو متصل می‌کنید؛ سیستم صوتی خودرو، فایل‌ها را از این وسایل دریافت کرده و تبدیل دیجیتال به آنالوگ را انجام می‌دهد و کیفیت صدا در اتومبیل بالاتر خواهد بود. اما اگر این وسایل را از طریق کابل AUX به سیستم صوتی خودرو متصل کنید، تبدیل دیجیتال به آنالوگ در دستگاه پخش موسیقی انجام می‌شود و امکان پایین بودن کیفیت موزیک زیاد خواهد بود.


» نظر